تبلیغات در دادخواه وکالت

سامانه های رسیدگی به شکایت ⚖️【آخرین آپدیت سال】

تبلیغات در دادخواه وکالت

با گسترش اینترنت و همه گیر شدن آن، سامانه های مختلفی به منظور رسیدگی به شکایات طراحی و اجرا شدند. فرقی ندارد که شکایت مورد نظر از مراکز دولتی یا غیر دولتی باشد؛ در هر صورت می توان از سامانه ها برای ثبت شکایت استفاده کرد. ممکن است امکان ثبت شکایت به صورت برخط (آنلاین) و یا از طریق سامانه های تلفنی فراهم است. سامانه های رسیدگی به شکایت موجب شده اند که مردم بدون مراجعه حضوری و به ساده ترین شکل ممکن شکایات خود را ثبت کنند.

انواع سامانه های رسیدگی به شکایت

با جستجوی سامانه های رسیدگی به شکایت می توان به مرجع صالح مناسب برای طرح دعاوی مختلف دست پیدا کرد. اینترنت بستری را فراهم کرده است که از طریق آن می توان در کوتاه ترین زمان ممکن به این سامانه ها دسترسی پیدا کرد. صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه های مختلف از مزایای استفاده از سامانه های برخط برای ثبت شکایت می باشد. در این سامانه ها مراحل طرح شکایت و مدارکی که در این خصوص مورد نیاز است ذکر شده اند. بهترین وکیل کیفری در کرج می تواند به شکایات در حوزه مسائل کیفری رسیدگی کند.

این امکان وجود دارد که مرجع صالحی که برای ثبت شکایت انتخاب کرده اید برای رسیدگی به آن مناسب نباشد. در نتیجه تیم پشتیبانی به شما اطلاع خواهد داد که برای این کار سامانه و نهاد دیگری را انتخاب کنید. واحد پشتیبانی این سامانه ها متشکل از چندین نفر است که راهنمایی مورد نظر را در اختیار افراد قرار می دهند.

انواع سامانه های رسیدگی به شکایت

1. سامانه پلیس فتا

از دیگر سامانه های رسیدگی به شکایت، سامانه مربوط به پلیس فتا می باشد. از طریق آدرس اینترنتی csirc.cyberpolice.gov.ir می توانید به این سامانه دسترسی پیدا کنید. با ثبت شکایت، یک کد پیگیری صادر می شود و شما می توانید از طریق آن شکایت مورد نظر خود را پیگیری کنید. ممکن است شکایتی که در حوزه تخصصی پلیس فتا باشد به صورت کیفری مطرح شود. اینکه شکایت کیفری چقدر طول میکشد بستگی به نوع پرونده دارد.

2. سامانه ای نماد

با گسترش اینترنت و استفاده همه گیر از این تکنولوژی، امکان کلاهبرداری از این طریق نیز افزایش می یابد. در صورتی که از سایت ها یا فروشگاه های اینترنتی شکایت دارید می توانید از طریق سامانه ای نماد شکایت مورد نظر خود را ثبت کنید. با مراجعه به آدرس enamad.ir می توانید اعتبار سایت مورد نظر را نیز استعلام بگیرید. شکایت به پلیس فتا یا سامانه ای نماد باید به عنوان جرائم اینترنتی مطرح شود.

3. سامانه تعزیرات

از طریق سامانه های رسیدگی به شکایت می توانید شکایت مورد نظر خود را ثبت کنید. سامان تعزیرات با آدرس tazirat135.ir برای عموم قابل دسترسی می باشد. امکان ثبت شکایت از طریق تعزیرات به صورت حضوری و غیر حضوری امکان پذیر می باشد. اغلب برای ثبت شکایات مربوط به گرانفروشی از طریق این سامانه اقدام می شود.

سامانه تعزیرات

4. سامانه 124

یکی دیگر از انواع سامانه های رسیدگی به شکایت، سامانه 124 حمایت از حقوق مصرف کننده می باشد. شما می توانید از طریق آدرس 124.ir به این سایت مراجعه کنید و شکایت خود را مطرح کنید. شکایات به صورت غیر حضوری از این طریق ثبت می شوند. این سازمان در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از کلاهبرداری اقدامات بسیار خوبی انجام می دهد. می توانید با توجه به مشکل مورد نظر، سامانه مناسب برای ثبت شکایات را انتخاب کنید.

5. سامانه ساجد

یکی دیگر از سامانه های رسیدگی به شکایت، سامانه ساجد است که به صورت اینترنتی قابل دسترسی است. این سامانه به منظور ثبت و پیگیری دادخواست های ارباب رجوع در دیوان عدالت اداری تاسیس شده است. قبل از ثبت شکایت از این طریق بهتر است با بهترین وکیل مشورت کنید. شکایت از طریق مراجع قضایی روش خاص خود را دارد و تنها باید در موارد خاصی که از طریق این سامانه ها مشکل حل نشود، انتخاب شود.

6. سامانه کشوری 190

برای رسیدگی به شکایات سامانه تلفنی 190 از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل دسترس است. کارشناسان به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه های مختلف مانند مشکلات دارویی و درمانی هستند. از سراسر کشور امکان برقراری ارتباط با این سامانه وجود دارد. از موضوعاتی که می توان برای آن از سامانه رسیدگی به شکایت 190 استفاده کرد عبارتند از:

  • طرح شکایت در خصوص اورژانس 115
  • انتقاد و شکایت از بهداشت حرفه ای، طب کار و بهداشت محیط
  • موضوعاتی مانند دریافت مشاوره دارویی
  • اعلام مشکلات ناشی از تامین دارو
  • طرح مسائل در خصوص رسیدگی به بیماران و پذیرش آن ها
  • مطرح کردن شکایت در خصوص مراکز درمانی، بهداشتی و یا پزشکان

بعد از ثبت شکایت در این سامانه برای شما یک کد رهگیری ارسال می شود که می توانید از طریق آن شکایت مورد نظرتان را پیگیری کنید.

7. سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی وزارت بهداشت

یکی دیگر از سامانه های رسیدگی به شکایت، سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی وزارت بهداشت می باشد. مردم می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی behdasht.gov.ir به سامانه دسترسی پیدا کنند. کاربر در هنگام مراجعه به این سایت باید ابتدا شماره تلفن همراه خود را وارد نماید و از طریق پیامک کد ورود را دریافت کند. مشکلات اداری مربوط به وزارت بهداشت در این سامانه مطرح و پیگیری می شوند.

8. سامانه برون سازمانی

فساد و تخلفاتی که در حوزه سلامت انجام می شوند، از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و گزارشگران فساد سازمان بازرسی قابل مطرح هستند. مثلا سامانه الکترونیکی مردم و دولت با آدرس اینترنتی 111.ir به عنوان مرکز ارتباطات مردمی قابل دسترسی است. کلیه نظرات، انتقادات، شکایات و درخواست ها از این طریق قابل ارائه هستند. امکان برقراری پویا بین مردم و دولت از این طریق فراهم شده است. همین موضوع موجب شده است که مردم بتوانند از این طریق ارتباط موثری با دولت داشته باشند. علاوه بر سامانه امکان برقراری ارتباط با شماره 111 نیز برای ثبت شکایت فراهم شده است.

کلام آخر

سامانه های رسیدگی به شکایت هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. در حوزه های مختلف سامانه های آنلاین و تلفنی تاسیس شده اند که به راحتی قابل دسترس هستند. وزارت بهداشت سامانه هایی مانند سامانه 190 را طراحی کرده است. سامانه پلیس فتا و ای نماد نیز از دیگر سامانه هایی هستند که برای رسیدگی به جرائم اینترنتی طراحی شده اند. مردم می توانند با مراجعه به این سایت ها شکایت خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند. کارشناسان در کوتاه ترین زمان ممکن به شکایت رسیدگی می کنند. از طریق کد پیگیری که پیامک می شود می توان شکایت مورد نظر را پیگیری کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

مرضیه آریاکیا

مرضیه آریاکیا هستم و در حدود پنج سال است که در زمینه تولید محتوای سایت فعالیت دارم. سعی دارم که با تحقیق در زمینه مسائل حقوقی بتوانم محتوای یونیک را با توجه به آموزه های حقوقی سایت دادخواه وکالت در اختیار شما قرار دهم. از این رو نظرات شما در راستای بهبود مقالات می تواند به من کمک فراوانی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا