شکایت از مبل فروش در اتحادیه مبل فروشان چگونه است؟ ⚖️【آپدیت آخر】
هر یک از اصناف مانند مبل فروش ها دارای اتحادیه هستند که مشتری می تواند در صورت داشتن مشکل شکایت خود را مطرح کند. شکایت از مبل فروش در اتحادیه مبل فروشان می تواند به دلایلی مانند عدم تحویل سفارش در موعد مقرر، عدم هماهنگ سفارش با کالا، تقلب در کالا و یا خسارت به مبل در زمان حمل و نقل باشد. بهتر است قبل از طرح شکایت این موارد با فروشنده مطرح شوند و در صورت عدم دریافت نتیجه، با بهترین وکیل مشهد مشورت شود.
مراحل شکایت از مبل فروش در اتحادیه مبل فروشان
اتحادیه مبل فروشان وظیفه دارد که به شکایات مردمی در خصوص این صنف رسیدگی کند؛ اما ارائه شکایت به این ارگان نیز دارای مراحل مختلفی می باشد. پیشنهاد می شود در درجه اول با یک وکیل پایه یک دادگستری در این خصوص مشورت شود؛ البته این امکان وجود دارد که به صورت شخصی نیز شکواییه مورد نظر را به اتحادیه تحویل دهید. بدین منظور باید مدارک و مستنداتی داشته باشید تا اتحادیه بر اساس آن ها به شکایت رسیدگی کند.
در ادامه مراحل شکایت از مبل فروش در اتحادیه مبل فروشان، اداره بازرسی مربوط به صنف مبل فروشان شکایت را در مدت زمان کوتاهی پیگیری می کند. اتحادیه باید از محل مبل فروشی بازدید کند و در این خصوص قرار داد بین طرفین را بررسی کند. این قرارداد باید با نوع و عملکرد محصولی که به مشتری تحویل داده شده است، تطابق داشته باشد. با توجه به این موارد این امکان وجود دارد میزان تخلف مبل فروش به صورت دقیق تعیین شود.
با مشخص شدن میزان تخلف مبل فروش، گزارش مربوطه باید به شاکی ارائه شود. همچنین این گزارش باید به سازنده مبل و اتحادیه نیز ابلاغ شود. در ادامه یک اخطار به مبل فروش داده می شود و در صورت عدم اعتراض به تصمیم کارشناس باید ایرادات مبل را برطرف کند. گاهی به دلیل ارائه مبل بی کیفیت وی باید کل مبلغی که از مشتری دریافت کرده است را به وی عودت کند! همچنین مبل فروش تخلف انجام داده است و باید رضایت شاکی را جلب کند.
مدارک شکایت از مبل فروش
هنگام خرید مبل از مبل فروشی باید به مشتری رسید و فاکتور ارائه شود. همچنین مشتری باید رسید واریز وجه را نزد خود نگهداری کند. می توان گفت که مدارک شکایت از مبل فروش در اتحادیه مبل فروشان همین موارد هستند و در زمان تنظیم شکواییه باید ضمیمه شوند! البته علاوه بر این موارد می توان از اسناد دیگر، شهادت، سوگند و … نیز برای اثبا ت دعوا استفاده کرد. در مواردی علم قاضی نیز می تواند در رای نهایی صادر شده موثر باشد.
دلایل شکایت از مبل فروش
هنگامی که مبل فروش سفارش طراحی و ساخت مبل را قبول می کند باید دقیقا مطابق با نیاز مشتری آن را اجرا کند. همچنین با توجه به زمانی که در اختیار دارد، تاریخ تحویل مبل را مشخص کند. در خصوص حمل و نقل مبل نیز باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که موجب آسیب به مبل نشود. دلایل شکایت از مبل فروش در اتحادیه مبل فروشان عبارتند از:
- عدم تحویل مبل در موعد مقرر
- تطابق نداشتن مبل با کالای مورد نظر مشتری
- خسارت به مبل در هنگام حمل و نقل و جابه جایی
- تقلب در طراحی، ساخت و اجرای مبل
- گرانفروشی
اتحادیه مبل فروشان وظیفه دارد که به شکایت مشتری با چنین ادله ای در اسرع وقت رسیدگی کند و چنین موضوعی را پیگیری کند.
مدت زمان مورد نیاز برای شکایت از مبل فروش
شکایات بسیار زیادی روزانه در خصوص صنف مبل فروشان از طرف اتحادیه دریافت می شود. بسیاری از این شکایات علاوه بر اتحادیه در سازمان های دیگر نیز مانند سازمان تعزیرات و دادگاه ها مورد رسیدگی قرار می گیرند. به همین علت نمی توان گفت که مدت زمان شکایت از مبل فروش در اتحادیه مبل فروشان دقیقا چقدر است! گاهی باید در خصوص شکایت مطرح شده کارشناسی دقیقی صورت بگیرد و همین مسئله می تواند زمان بر باشد. از این رو از زمان دریافت پرونده و رسیدگی به آن ممکن است مدت زمان بیشتری مورد نیاز باشد.
گاهی مسئله شکایت از مبل فروش به قدری پیچیده می شود که نیاز به مشورت با وکیل وجود دارد. به دلیل پیچیدگی های قضایی نیز نمی توان که طرح شکایت از این طریق چقدر طول می کشد. بهترین وکیل کیفری در مشهد می تواند در این خصوص عملکرد مناسبی داشته باشد.
نتیجه شکایت از مبل فروشی به تعزیرات
همانطور که می دانید یکی از مراجع رسیدگی به شکایت از مبل فروشی، سازمان تعزیرات حکومتی است. این سازمان به صورت مستمر به شکایات مربوط به اصناف مختلف رسیدگی می کند. اغلب در صورت گرانفروشی یک صنف، شکایت به این ارگان ارجاع داده می شود. نتیجه شکایت از مبل فروشی به تعزیرات هنگامی مشخص می شود که به این پرونده به صورت کامل رسیدگی شده باشد. روزانه پرونده های بسیار زیادی به این ارگان فرستاده می شوند و به همین دلیل رسیدگی به آن ها نیاز به زمان دارد.
معمولا هنگامی که نتیجه شکایت مشخص شود، با مبل فروشی برخورد می شود. مبل فروشی باید تمامی کالاهای خود را بر اساس نرخ مصوب ارائه کند و هر گونه گرانفروشی توسط تعزیرات مورد بررسی قرار می گیرد. در این خصوص مراجع دیگری مانند اتحادیه مبل فروشان نیز می تواند موضوع را پیگیری کند.
شکایت از مبل فروشی بعلت تاخیر تحویل
در راستای شکایت از مبل فروشی در اتحادیه مبل فروشان، یکی از دلایل اصلی این نوع شکایت تاخیر در تحویل مبل است. باید گفت که در صنف مبل فروشان این مورد تا حدودی عادی و طبیعی می باشد. به ویژه اگر سفارش مبل در زمان های ویژه و خاص مانند قبل از عید باشد. در این صورت حجم سفارشات بالا است و بدیهی است که مبل فروش ممکن است در ارائه مبل به مشتری تاخیر داشته باشد. این مورد نیز قابل شکایت است و می توان آن را از طریق اتحادیه مبل فروشان پیگیری کرد.
شکایت از مبل فروشی بعلت تاخیر تحویل در زمانی باید مطرح شود که مدت زمان طولانی از موعد مقرر تحویل مبل گذشته باشد. همانطور که گفته شد تاخیر در تحویل تا حد کم قابل چشم پوشی است. بهتر است قبل از طرح شکایت با مبل فروش در این خصوص مشورت شود. در صورتی که باز هم در تحویل تاخیر وجود داشت می توان از طریق مراجع صالح این مورد را پیگیری کرد.
شماره تعزیرات مبلمان تهران
باید گفت که تعزیرات حکومتی به صورت تخصصی تنها برای شکایت از مبل فروشان خدمات ارائه نمی دهد! از طریق شماره تماس 135 می توانید با این سازمان در تهران در ارتباط باشید. همچنین این امکان وجود دارد که از طریق تماس با شماره 88758461 از دیگر استان ها نیز با تعزیرات حکومتی استان تهران در ارتباط باشید. با مراجعه به آدرس اینترنتی tazirat135.ir نیز می توانید از وبگاه تعزیرات دیدن کنید و شکایات خود در خصوص مبل فروشان را ثبت کنید. همانطورکه ذکر شد اغلب شکایاتی که مطرح می شوند در خصوص گرانفروشی می باشند.
لایحه شکایت از مبل فروش
برای شکایت از مبل فروش در اتحادیه مبل فروشان یا هر مرجع صالح دیگر باید متن شکواییه تنظیم شود. لایحه شکایت از مبل فروش باید نشان دهد که دلیل مطرح کردن این دعوی چیست. گاهی حتی با مراجعه به مراجع صالح مانند اتحادیه، تعزیرات و … مشکل حل نمی شود. به همین دلیل باید شکایت از طریق مراجع قضایی پیگیری شود. در این خصوص باید گفت که مشورت با بهترین وکیل می تواند موجب شود که شما روند بهتری را در این نوع پرونده طی کنید.
کلام آخر
همانطور که در متن ذکر شد، شکایت از مبل فروش در اتحادیه مبل فروشان بر اساس نوع شکایت می تواند متفاوت باشد. اغلب از طریق اتحادیه شکایات اولیه مطرح می شوند و در صورت عدم نتیجه، با روش های دیگری شکایت پیگیری می شود. گاهی شکایت دارای پیچیدگی هایی است که تنها از طریق مشورت با یک وکیل می توان آن ها را پیگیری کرد. وکیل به دلیل آشنایی با مسائل حقوقی می توان تصمیم گیری بهتری در این خصوص داشته باشد.
معمولا دلایلی مانند تاخیر در تحویل، مشکل در مبلی که تحویل داده شده، تفاوت مبل با عکس ژورنالی، گرانفروشی و … برای شکایت علیه مبل فروش مطرح می شوند. هر کدام از این موارد توسط اتحادیه یا سایر مراجع به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. مدت زمان رسیدگی به شکایت از مبل فروش در هر ارگان متفاوت است. در نتیجه نمی توان در این خصوص مدت زمان دقیقی را ذکر کرد. بهتر است خود نیز از طریق کد پیگیری شکایت مورد نظر را پیگیری کنیم تا در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهیم.
ممنون از راهکارها
ممنون