تبلیغات در دادخواه وکالت

شکایت از تعاونی مسافربری چگونه است؟ ⚖️【آپدیت آخر】

تبلیغات در دادخواه وکالت

راه های مختلفی برای شکایت از تعاونی مسافربری وجود دارند که از میان آنها مراجعه به سامانه 141 به عنوان مرکز مدیریت راه های کشور، از همه راحت تر است. همچنین از طریق مراجعه به تعاونی اتوبوسرانی شهر مورد نظر نیز می توان در این رابطه شکایت مطرح کرد. این امکان نیز فراهم است که از طریق سازمان بازرسی کل کشور، شکایت از تعاونی ها پیگیری شود.به دلایل مختلفی مانند عدم برخورد مناسب، پایین بودن کیفیت خدمات و امکانات اتوبوس ها از تعاونی ها شکایت می شود؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا در این خصوص بیشتر بدانید.

شیوه طرح شکایت از تعاونی مسافربری

در پایانه های مسافربری (ترمینال ها) تعاونی های مختلفی مستقر هستند. این تعاونی ها از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی مجوز فعالیت دریافت می کنند. از طریق تعاونی های مسافربری می توان از اتوبوس و تاکسی استفاده کرد. گاهی مسافران در استفاده از خدمات تعاونی ها با مشکلاتی مواجه می شوند. به همین دلیل شکایت از تعاونی مسافربری بسیار رایج می باشد. در این خصوص می توانید با بهترین وکیل اصفهان مشورت کنید.

شیوه طرح شکایت از تعاونی مسافربری

اگر از خدمات تعاونی های مسافربری ناراضی هستید و قصد شکایت دارید، می توانید از روش های مختلفی اقدام به طرح شکایت کنید. اتوبوس های بروز شهری تحت نظارت تعاونی های مسافربری هستند و در صورت بروز تخلف در این موارد باید از تعاونی شکایت شود. مواردی مانند نوع اتوبوس، خلافی و سوابق تخلفات می توانند در طرح این شکایت مد نظر قرار گیرند.

مسافر می تواند با دلایل مختلف مانند نقض مقررات راهنمایی و رانندگی نسبت به طرح شکایت اقدام کند. همانطور که ذکر شد روش های طرح شکایت از تعوانی مسافربری عبارتند از:

  1. شکایت از تعاونی مسافربری از طریق سامانه 141

به منظور شکایت از تعاونی مسافربری می توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید. در این راستا یک سامانه طراحی شده است که در آن امکان ثبت شکایت فراهم شده است. بعد از ثبت شکایت باید مدارک خود را در سایت ظرف مدت 72 ساعت بارگزاری کنید؛ چراکه در صورت عدم بارگزاری، شکایت قابل پیگیری نیست و مختومه اعلام می شود. سامانه شکایت از تعاونی مسافربری یکی از سریع ترین روش ها برای ثبت شکایت در رابطه با تخلفات تعاونی مسافربری می باشد. برای ثبت شکایت شماره تلفن شکایت از رانندگان اتوبوس وجود ندارد و باید از طریق همین سامانه اقدام شود. سایر سامانه های رسیدگی به شکایت را در مقاله ای جداگانه ذکر کرده ایم.

در این سامانه شکایات با موضوع مشکلات راه، کالا و مسافر بررسی می شوند و در صورت داشتن شکایات دیگر پرونده بررسی نمی شود. همچنین بررسی و پاسخ به شکایات از طریق دفاتر تخصصی و ادارات استانی انجام می شود و در سامانه 141 صرفا شکایت ثبت خواهد شد. مدت زمان بررسی شکایت از تعاونی نیز ممکن است تا 20 روز کاری تعیین شود. در ادامه به مراحل ثبت شکایت از طریق این سامانه اشاره خواهیم کرد:

  • مراجعه به سایت مرکز مدیریت راه های کشور (سامانه 141) به آدرس 141.ir
  • کلیک روی بخش “شکایات”
  • مطالعه راهنمای ثبت شکایت از تعاونی مسافربری
  • ورود به حساب کاربری از طریق شماره موبایل و دریافت کد
  • ورود به حساب کاربری از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
  • ثبت شکایت در سامانه
  • بارگزاری مدارکی مانند بلیط اتوبوس
  • دریافت کد پیگیری
  1. طرح شکایت از طریق تعاونی اتوبوسرانی شهرها

به منظور ثبت شکایت از تعاونی مسافربری می توان از طریق تعاونی اتوبوسرانی شهر مورد نظر نیز اقدام کرد. در این صورت شکایت به صورت مستقیم مطرح می شود و ممکن است شاکی زودتر به نتیجه برسد. باید گفت که این نوع شکایت جنبه کیفری ندارد و بدین منظور باید از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد. تعاونی اتوبوسرانی با دریافت شکایت آن را پیگیری می کند. در نتیجه یکی از راه های شکایت از تعاونی مسافربری، اقدام از طریق تعاونی اتوبوس رانی مورد نظر می باشد. از این طریق نیز می توانید در مدت زمان کوتاهی نتیجه را دریافت کنید.

طرح شکایت از طریق تعاونی اتوبوسرانی شهرها

  1. شکایت از تعاونی از طریق سازمان بازرسی کل کشور

 سازمان بازرسی کل کشور نیز در راستای شکایت از تعاونی مسافربری نیز فعالیت می کند. بدین منظور ابتدا باید به سایت آن به آدرس Bazresi.ir مراجعه کنید. می توانید از این طریق مواردی مانند تخلف تعاونی ها را ثبت کنید. از طریق شماره تلفن 136 نیز می توانید شکایات ثبت شده را پیگیری کنید.

شکایت از اتوبوس بین شهری

همانطور که ذکر شد تعاونی ها در ترمینال مشغول ارائه خدمات هستند. در نتیجه شکایت از اتوبوس بین شهری در این تعاونی ها رایج است. ممکن است تخلفات زیادی در خصوص جابه جایی مسافر صورت گیرد که می توان آن را از طریق مراجع ذکر شده پیگیری کرد. با توجه به شرایط خود می توانیم روش مناسب برای ثبت شکایت از تعاونی مسافربری را انتخاب کنیم. برای ثبت شکایت به صورت قضایی باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام شود.

تلفن شکایات ترمینال جنوب

یکی از ترمینال های مشهور در شهر تهران، ترمینال جنوب است. در این ترمینال قدیمی تعداد زیادی تعاونی مسافربری قرار دارند که روزانه تعداد زیادی مسافر را جابه جا می کنند. شکایت از تعاونی مسافربری را می توان از طریق تلفن شکایات ترمینال جنوب نیز مطرح کرد؛ اما در این صورت نباید انتظار داشته باشید که بررسی دقیقی در این خصوص صورت گیرد. بهترین روش ها برای ثبت شکایت مراجعه به سامانه 141، ترمینال مورد نظر و سازمان بازرسی کل کشور می باشد.

کلام آخر

به منظور طرح شکایت از تعاونی مسافربری می توان از طریق سامانه 141 شکایت را به صورت اینترنتی ثبت کرد. در صورتی که شکایت با مدارک ثبت شود، ظرف مدت 20 روزکاری به آن پاسخ داده می شود. همچنین می توان به صورت حضوری به ترمینال مسافربری مراجعه کرد و شکایت را مطرح کرد. از طریق سازمان بازرسی کل کشور نیز امکان ثبت شکایت از تعاونی وجود دارد.

بیشتر افراد به دنبال شماره تلفن برای ثبت شکایت از تعاونی هستند. باید گفت که بهتر است با روش های ذکر شده شکایت را پیگیری کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد. در غیر این صورت می توانید از طریق مشورت با وکیل، شکایت خود را به صورت قضایی پیگیری کنید. با توجه به نوع تخلف امکان مطرح کردن شکایت از تعاونی به صورت قضایی وجود دارد.

به این مقاله امتیاز دهید post

مرضیه آریاکیا

مرضیه آریاکیا هستم و در حدود پنج سال است که در زمینه تولید محتوای سایت فعالیت دارم. سعی دارم که با تحقیق در زمینه مسائل حقوقی بتوانم محتوای یونیک را با توجه به آموزه های حقوقی سایت دادخواه وکالت در اختیار شما قرار دهم. از این رو نظرات شما در راستای بهبود مقالات می تواند به من کمک فراوانی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا