جذب موکل؛ بهترین روش های بازاریابی در وکالت
موضوعی که شاید کمتر به آن پرداخته شده است، تکنیک های مربوط به افزایش موکل برای وکلا و مشاورین حقوقی است. این موضوع نیازمند داشتن یکسری از مهارت ها و استراتژی های بازاریابی می باشد که یک وکیل باید از آن ها مطلع شود. دقت داشته باشید که خیلی از وکلا در حوزه فعالیت خود مهارت بالایی دارند، اما از آنجایی که توانایی لازم برای جذب موکل را ندارند، نمی توانند از حوزه فعالیت خود به درآمد خوب و قابل توجهی برسند. از همین رو تصمیم داریم در این مقاله در رابطه با تکنیک های جذب موکل صحبت کنیم تا وکلا عزیز بتوانند با کمک این تکنیک ها به جایگاهی که لایق آن هستند برسند.
راه اندازی یک وبسایت شخصی
امروزه اکثر کسب و کارها برای دیده شدن فعالیت خود به دنبال راه اندازی یک وب سایت هستند تا بتوانند از طریق وب سایت حرفه خود را بیشتر معرفی و به دنبال آن مشتری بیشتری جذب کنند. حوزه وکالت نیز از چنین موضوعی مستثنا نمی باشد و وکلا می توانند با راه اندازی وب سایت شخصی خود تعداد موکل بیشتری را جذب کنند. برای راه اندازی وب سایت، شما به عنوان وکیل باید کارهای مختلفی را انجام دهید.
اولین کار این است که طراحی وب سایت را به تیم و مجموعه ای که در این زمینه مشغول به فعالیت است بسپارید. پس از آنکه سایت طراحی شد، به کمک یک سئوکار نیاز است تا بتواند با تخصص خود صفحات مختلف وب سایت شما را با کلمات کلیدی که می خواهید بالا بیاورد و آن را به سه لینک برتر گوگل برساند. این پروسه معمولا بین 6 تا 12 ماه طول می کشد؛ بنابراین اگر می توانید این مدت زمان صبر داشته باشید، به سراغ راه اندازی یک وب سایت شخصی بروید. فراموش نکنید که طراحی و سئو سایت را به افراد حرفه ای بسپارید، چراکه هرچه سایت شما جذاب تر طراحی شود و سئو آن بهتر انجام شود، نرخ جذب موکل نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
ارائه محتوا در وبلاگ
از دیگر روش هایی که وکلا می توانند از طریق آن جذب موکل را انجام دهند، باید به راه اندازی یک وبلاگ اشاره کرد. البته تنها راه اندازی وبلاگ مهم نیست؛ بلکه وکلا باید به صورت مرتب محتواهای با کیفیتی را در این وبلاگ ها قرار دهند تا از طریق آن ها بتوانند موکلین بیشتری را جذب کنند. طبق آمار و بررسی های صورت گرفته، 43 درصد از وکلا و مشاورین حقوقی با مقالاتی که در وبلاگ های خود انتشار داده اند، توانستند موکلین را جذب و در ادامه حفظ کنند.
برندسازی نام خود به عنوان یک وکیل
اولین کاری که یک شخص با شنیدن نام شما به عنوان وکیل انجام می دهد، این است که نام شما را در اینترنت و فضای مجازی جستجو می کند. از هین رو اگر شما به خوبی برندسازی نامتان را انجام داده باشید، می توانید تعداد موکل بالایی را روزانه جذب کنید. حال شاید برایتان سوال پیش آید که چگونه می توانید برندسازی نام خود را انجام دهید که در پاسخ به این سوال مواردی را به شما خواهیم گفت.
اولین کاری که می توانید برای برندسازی نام خود انجام دهید، این است که در شبکه های مجازی محبوب مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، واتس اپ، تلگرام و … با نام دقیق خود اکانت ایجاد کنید تا اگر شخصی نام شما را سرچ زد، به صفحه شما دسترسی پیدا کند. توصیه ما به شما این است که در صفحات خود یک لوگو و شعار مخصوص نیز داشته باشید تا با این کار نام خود را در ذهن موکلین ثبت کنید.
راه اندازی وب سایت شخصی که به عنوان یکی از راهکارهای جذب موکل معرفی شد نیز از دیگر روش های برندسازی محسوب می شود؛ به طوری که اگر شما برای خودتان سایت داشته باشید و سایت به درستی در گوگل بالا آمده باشد، اسم و عکستان با سرچ کردن بالا خواهد آمد. بنابراین اگر شخصی نام شما را در اینترنت سرچ کند، تمام اطلاعات شما را مشاهده خواهد کرد که این موضوع به جلب اعتماد و در نتیجه جذب موکل بیشتر کمک خواهد کرد.
خرید جایگاه از وب سایت های فعال در این حوزه
یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای دیده شدن و جذب موکل، خرید جایگاه از وب سایت های فعال در این حوزه است؛ اما شاید اکنون برای شما سوال پیش آید که منظور از خرید جایگاه چیست و سایت های فعال در این زمینه چه ویژگی هایی دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در حوزه وکالت سایت هایی راه اندازی شده اند که صفحات مختلفی را با کلمات کلیدی متفاوت بالا آورده اند و جزو لینک های برتر در گوگل هستند.
حال شما می توانید با توجه به حوزه فعالیت خود، موقعیت مکانی، جنسیت و … اقدام به خرید جایگاه از چنین سایت هایی کنید. این روش یکی از ساده ترین و تاثیرگذارترین روش های بازاریابی برای جذب موکل به شمار می آید که سختی و چالش های روش قبل را ندارد. البته انتخاب سایت هایی که در این زمینه فعالیت قابل قبولی دارند بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه شما باید برای خرید چنین جایگاه هایی هزینه بپردازید، پس انتخابی مطمئن داشته باشید.
سایت وکیل از ما و مستر وکیل دوتا از بهترین سایت های فعال در این حوزه هستند که توانسته اند با فعالیت حرفه ای، تولیدمحتوای با کیفیت، سئو تخصصی و … ترافیک بالایی در گوگل بدست آورند و جزو سه لینک برتر گوگل باشند؛ به طوری که شما هر کلمه کلیدی که به حوزه حقوق مربوط است را سرچ کنید، نام این دو وب سایت را مشاهده خواهید کرد. از همین رو خرید جایگاه از چنین سایت هایی می تواند به دیده شدن بیشتر شما و جذب موکل بیشتر کمک کند.
کلام آخر
اگر شما وکیل حرفه ای و ماهری هستید، اما تعداد موکلی که جذب می کنید برای شما خوشایند نیست و می خواهید این تعداد را افزایش دهید، باید از روش های بازاریابی وکالت استفاده کنید. ما در این مقاله از دادخواه وکالت بهترین روش هایی که وجود داشت را موردبررسی قرار دادیم و شرایط مربوط به هریک را گفتیم، بنابراین اکنون شما می توانید با درنظر گرفتن اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت، بهترین تصمیم را در این باره بگیرید.