تبلیغات در دادخواه وکالت

شکایت از دیجی کالا چگونه است؟ ⚖️【آپدیت آخر】

تبلیغات در دادخواه وکالت

دیجی کالا یکی از فروشگاه های اینترنتی در ایران است و به دلیل فعالیت گسترده آن، شکایاتی نیز در رابطه با آن ثبت می شود. شکایت از دیجی کالا می تواند به دلایل مختلف مانند نارضایتی از کیفیت کالا و خدمات فروشگاه باشد. مشتریان می توانند در تمامی حوزه ها مانند خرید لوازم برقی، لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی و دکوراسیون از دیجی کالا خرید کنند. در صورت بروز مشکل حاد در خصوص خرید اینترنتی این امکان وجود دارد که با بهترین وکیل تهران مشورت کنید.

روش شکایت از دیجی کالا

همانطور که می دانید در حال حاضر به دلیل استفاده گسترده از اینترنت این امکان وجود دارد که کالاها به صورت اینترنتی خریداری شوند. دیجی کالا نیز به عنوان یکی از فروشگاه های مشهور تنها به صورت اینترنتی خدمات خود را ارائه می دهد. باید به این نکته توجه کنید که برای ثبت شکایات و نظرات در دیجی کالا می توان با بخش پشتیبانی در تماس بود. تیم پشتیبانی دیجی کالا در مدت زمان کوتاهی به موضوع رسیدگی می کند؛ اما گاهی مشکل حاد تر از مواردی مانند تاخیر در ارسال است و نیاز به بررسی بیشتر دارد. به همین دلیل از طریق اتحادیه، پلیس فتا، سازمان تعزیرات و یا مراجع قضایی قابل پیگیری می باشد.

شکایت از دیجی کالا می تواند از طریق مراجع قضایی دنبال شود و مراحل متفاوتی با ثبت شکایت در سایت دیجی کالا دارد. بدین منظور باید شکواییه تنظیم شود و در این خصوص بهتر است با بهترین وکیل کیفری تهران مشورت شود. در صورتی که به مراجع قضایی شکواییه ای ارائه نشود، مرجع صالح نمی تواند به شکایت شما رسیدگی کند. از این رو پیشنهاد می شود که در این خصوص تشریفات قانونی رعایت شوند.

با رعایت نکات مهم در تنظیم شکواییه، پرونده با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در نتیجه شکایت شما در زمان کوتاه تری به نتیجه دلخواه خواهد رسید. بهتر است برای تنظیم دادخواست و شکواییه با افراد متخصص مانند وکیل باتجربه مشورت شود.

روش شکایت از دیجی کالا

دلایل شکایت از دیجی کالا چه هستند؟

همانطور که می دانید مشتریان بدون اینکه محصولات فروشگاه اینترنتی را به صورت حضوری ببینند، آنها را از روی عکس یا فیلم انتخاب می کنند. در نتیجه ممکن است بین محصولی که فرستاده می شود و آنچه در عکس به مشتری نشان داده شده است، مغایرت وجود داشته باشد! به دلیل همکاری فروشنده های متعدد با دیجی کالا این مشکل نیز برای این سایت نیز ممکن است به وجود آید. در این بخش به دلایل شکایت از دیجی کالا اشاره خواهیم کرد:

  • کیفیت نامطلوب محصولات ارسال شده برای مشتری
  • مغایرت بین تصویر محصول و کالای فرستاده شده
  • تاخیر در ارسال به موقع کالا
  • پاسخگویی نا مناسب تیم پشتیبانی دیجی کالا
  • عدم عودت و برگشت محصول
  • افزایش قیمت محصولات در مدت زمان کوتاه به صورت ناگهانی

مراجع صالح برای رسیدگی به شکایت از فروشگاه دیجی کالا

می توان گفت که در هنگام خرید محصول از هر فروشگاه اینترنتی مانند دیجی کالا و بروز مشکل، بهتر است در ابتدا با بخش پشتیبانی این شرکت در تماس باشید. این اقدام موجب می شود که مشکل به صورت مسالمت آمیز بررسی و رفع شود. گاهی با پیگیری های پی در پی از طریق پشتیبانی نیز مشکل رفع نمی شود و خریدار تصمیم می گیرد که از طریق مراجع قضایی مشکل را پیگیری کند. مرجع صالح برای رسیدگی به شکایت از دیجی کالا در این صورت موارد زیر می باشند:

  • اتحادیه مربوط به کسب و کارهای اینترنتی: یکی از مراجعی که به کلاهبرداری اینترنتی و شکایات ناشی از خرید اینترنتی رسیدگی می کند، اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی می باشد. کسب و کارهایی که به صورت قانونی فعالیت می کنند مجوز دارند و باید فعالیتشان تحت نظر اتحادیه باشد. می توانید به منظور ثبت شکایت به سامانه این اتحادیه مراجعه کنید.
  • پلیس فتا: شکایت به پلیس فتا یکی از انواع شکایت از کسب و کارهای اینترنتی مانند فروشگاه آنلاین است. در صورتی که با وجود تماس با تیم پشتیبانی دیجی کالا باز هم به مشکل شما رسیدگی نشود، می توانید شکایت خود را از طریق پلیس فتا به آدرس ir ثبت کنید. پلیس فتا شکایت از دیجی کالا را در مدت زمان کوتاهی بررسی می کند.
  • سازمان تعزیرات: یکی از سازمان هایی که غیر قضایی محسوب می شود، تعزیرات حکومتی است. این سازمان تحت نظر دولت اداه می شود و اغلب در خصوص مشکلاتی مانند گران فروشی وارد عمل می شود. در نتیجه اگر از قیمت محصولات دیجی کالا شکایت دارید می توانید آن را از طریق سازمان تعزیرات پیگیری کنید.

تماس با مدیریت دیجی کالا

به منظور ثبت شکایات، پیشنهادات و انتقادات در دیجی کالا یک شماره پشتیبانی در سایت وجود دارد. تماس با مدیریت دیجی کالا به صورت مستقیم امکان پذیر نیست و شما تنها می توانید مشکل خود را با بخش پشتیبانی سایت در میان بگذارید تا پیگیری های لازم انجام شود. شماره های ۹۱۰۰۰۱۰۰ و ۶۱۹۳۰۰۰۰ با پیش شماره ۰۲۱ می توانند در این خصوص شما را راهنمایی کنند.

شماره تلفن شکایت از دیجی کالا درواقع همین شماره پشتیبانی است که می توانید از این طریق اقدام کنید. به دلیل گستردگی فروش محصولات در دیجی کالا این امکان وجود ندارد که هر کس به صورت مستقیم با مدیریت این مجموعه بزرگ در تماس باشد.

تماس با مدیریت دیجی کالا

شماره تلفن پشتیبانی فروشندگان دیجی کالا

در دیجی کالا از یک سیستم چند فروشندگی استفاده می شود و به همین دلیل فروشندگان مختلف می توانند از این طریق محصولات خود را به فروش برسانند. هنگامی که هر فروشنده وارد پنل کاربری خود می شود می تواند از طریق پشتیبانی آنلاین یا شماره ۶۱۹۳۰۶۰۰ با دیجی کالا در ارتباط باشد. واحد شکایات دیجی کالا در کوتاه ترین زمان به شکایات فروشندگان پاسخ خواهد داد.

کلام آخر

با گستردگی استفاده از اینترنت و فضای مجازی فروش محصولات فروشگاه ها نیز به صورت آنلاین انجام شد. دیجی کالا از اولین فروشگاه های بزرگی بود که در این خصوص بسیار موفق عمل کرد. با امکان چند فروشندگی در دیجی کالا، محصولات متنوعی در این سایت عرضه شد و همین امر زمینه برای طرح شکایات مختلف را ایجاد کرد.

 شکایت از دیجی کالا در درجه اول باید از طریق سایت و تیم پشتیبانی پیگیری شود. در بسیاری مواقع مواردی مانند تاخیر در ارسال و یا مغایرت محصول از دلایل شکایت می باشند. شما می توانید شکایت خود از طریق مراجع دیگر نیز با مشورت وکیل پیگیری کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

مرضیه آریاکیا

مرضیه آریاکیا هستم و در حدود پنج سال است که در زمینه تولید محتوای سایت فعالیت دارم. سعی دارم که با تحقیق در زمینه مسائل حقوقی بتوانم محتوای یونیک را با توجه به آموزه های حقوقی سایت دادخواه وکالت در اختیار شما قرار دهم. از این رو نظرات شما در راستای بهبود مقالات می تواند به من کمک فراوانی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا