تبلیغات در دادخواه وکالت

چگونه یک وکیل اداره کار حرفه‌ای انتخاب کنیم؟

تبلیغات در دادخواه وکالت

فرقی نمی‌کند کارگر هستید یا کارفرما، در هر صورت اگر از طرف مقابل خود شکایت دارید، باید بتوانید تمام مراحل را به صورت هوشمندانه پیش ببرید تا بتوانید در دادگاه پیروز شوید‌. از همان مراحل ابتدایی ثبت درخواست گرفته تا مراحل مربوط به دفاع و پیگیری، همه باید به صورت حرفه‌ای انجام شوند. مطمئنا شما به عنوان یک شخص معمولی، مهارت کافی برای سپری کردن این مراحل را ندارید. در این شرایط باید از یک وکیل اداره کار کمک بگیرید تا موفقیت خود را تضمین کنید. البته فراموش نکنید که وکیل مورد نظرتان باید مهارت کافی در این زمینه را داشته باشد.

وکیل اداره کار چه کسی است؟

وکیل اداره کار کسی است که حوزه فعالیت او‌ بیشتر مربوط به پرونده‌های شکایتی بین کارگر و کارفرما است و غالبا به حل اختلافات این دو شخص می‌پردازد. وکلای اداره کار از تمام قوانین کاری، بیمه، بخش‌نامه‌های جدید و… آگاهی کامل دارند و برای موکلان خود نقش یک راهنما را بازی می‌کنند. یک وکیل اداره کار با در نظر داشتن قوانین تصویب‌شده، از حق موکل خود دفاع می‌کند و برای دست به آوردن حق وی تلاش می‌کند.

وکیل اداره کار می‌تواند در مواردی مانند عدم پرداخت حقوق و مزایا، ایمن نبودن محل کار، تبعیض و… از کارگران دفاع کند. البته تمام وظایف این وکیل به ثبت و پیگیری شکایت مربوط نمی‌شود و انجام اموری مانند ثبت قرارداد کاری، تعیین حقوق، مزایا و… هم بر عهده‌ وکلای اداره کار است.

ویژگی‌های یک وکیل اداره کار حرفه‌ای

درست است که وکیل اداره کار در مسیر دریافت حق و حقوق شما یک نقش مهم بازی می‌کند، ولی این موضوع در مورد تمام وکلا صدق نمی‌کند. صرفا یک وکیل حرفه‌ای و ماهر می‌تواند اهداف مربوطه را برای شما محقق کند. اما یک وکیل اداره کار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تخصص و مهارت در حل اختلافات کارگر و کارفرما

وکیل مورد نظر شما باید تجربه کافی در زمینه دعاوی بین کارگر و کارفرما داشته باشد و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کند. چنین وکیلی تمام زیر و بم قوانین کار را می‌شناسد و تمام مراحل مشاوره تا پیگیری را با دقت انجام می‌دهد. معمولا وکلایی که در مورد پرونده‌های کاری تجربه بیشتری دارند، سریع‌تر راه حل مناسبی برای حل اختلاف پیدا خواهند کرد.

اطلاع از قوانین جدید

همان‌طور که می‌دانید خیلی از قوانین کاری به صورت مداوم در حال تغییر هستند. یک وکیل اداره کار حرفه‌ای صرفا نباید به قوانین و بخش‌نامه‌های قبلی تکیه کند، بلکه باید به طور پیوسته، اطلاعات خود را به‌روزرسانی کرده و با آگاهی از قوانین جدید، پرونده را به صورت ماهرانه جلو ببرد.

قدرت تحلیل بالا و مشاوره حرفه‌ای

زمانی که به دفتر وکیل مراجعه می‌کنید، مشاوره اولین مرحله پیش روی شما است. در این مرحله، وکیل باید پرونده و صحبت‌های شما را به صورت دقیق، ارزیابی و تحلیل کند و بهترین راه حل را در اختیارتان قرار دهد. بدون شک، مشاوره یکی از مهم‌ترین مراحل رسیدگی به پرونده است و نقش مهمی در نتیجه‌گیری شما ایفا خواهد کرد.

توانایی بالا در مذاکره

در روند پیگیری و رسیدگی به درخواست شکایت، وکیل روند مذاکره و متقاعدسازی قاضی و… را انجام می‌دهد. یک وکیل اداره کار خوب این توانایی را دارد تا تمام اسناد و مدارک ره در کنار هم قرار داده و با ارائه یک تحلیل حرفه‌ای، موکل خود را پیروز میدان کند. البته خیلی اوقات، وکلای حرفه‌ای سعی می‌کنند اختلافات پیش آمده را در همان مراحل اولیه حل کنند و مانع پیشروی تا دادگاه شوند.

مهارت ارتباطی عالی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل ماهر این است که مهارت ارتباطی قوی داشته باشد. این ارتباط هم در مورد روند مشاوره با موکل صدق می‌کند و هم به روند دفاع در دادگاه مربوط است. در اکثر موارد، موکل یک‌ شخص معمولی است که از قوانین و مراحل پیچیده شکایت آگاهی ندارد. یک وکیل خوب سعی می‌کند همه چیز را به زبان ساده برای موکل خود شفاف‌سازی کند.

اخلاق حرفه‌ای و حسن نیت

همیشه بهترین وکلای اداره کار، برای حقوق فردی اشخاص نهایت احترام را قائل هستند و برای پس گرفتن حق موکل خود از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. البته در این راه، هیچ‌گاه از اقدامات غیراخلاقی کمک نگرفته و صرفا تمام مراحل را طبق قانون پیش می‌برند. بدون شک، اقدامات غیرقانونی، نشان‌دهنده غیرقابل اعتماد بودن وکیل است.

نحوه انتخاب بهترین وکیل اداره کار

در هر جایگاهی که هستید، حتما می‌خواهید بهترین وکیل را برای پرونده خود انتخاب کنید. شاید ابتدا فکر کنید پیدا کردن یک وکیل حرفه‌ای، کار سختی است؛ اما در حقیقت با توجه به نکات زیر، دیگر انتخاب سختی نخواهید داشت.

توجه به تجربه و سابقه وکیل

در گام اول سعی کنید اطلاعات کاملی در مورد سوابق کاری وکیل مورد نظر به دست بیاورید. تعداد پرونده‌های موفق این وکیل را بررسی کرده و سطح تجربه او را مورد ارزیابی قرار دهید. وکلای خوشنام و باسابقه، همیشه با تسلط بر قوانین کاری، انواع پرونده‌های مربوطه را با نهایت اطمینان قبول می‌کنند و شانس موکل خود را افزایش خواهند داد.

در نظر گرفتن مدرک و دانش حقوقی

وکیل مورد نظر شما باید تحصیلات کافی در این باره داشته و تسلط کافی هم به این مسائل داشته باشد. در واقع یک وکیل حرفه‌ای با تکیه بر دانش و علم خود، یک راه حل عالی برای پیروزی موکل انتخاب می‌کند. پس مطمئن شوید که وکیل انتخاب شده نسبت به تمام قوانین ریز و درشت کاری، آگاهی کامل را دارد.

شرکت در جلسه مشاوره

شرکت در جلسه مشاوره اداره کار اولیه و آشنایی با وکیل، اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. در این جلسه می‌توانید حین صحبت با وکیل، توانایی مذاکره او را تحلیل کنید و در مورد روند رسیدگی به پرونده، سوالاتی بپرسید. نحوه تعامل و اخلاق حرفه‌ای وی را هم در نظر بگیرید.

جمع بندی

در صورتی که در حیطه کاری خود با مشکلی برخورد کرده‌اید، اصلا نگران نباشید. فقط کافی است از یک وکیل اداره کار حرفه‌ای کمک بگیرید و همه چیز را به او بسپرید. یک وکیل حرفه‌ای به شما کمک می‌کند به صورت کاملا قانونی، در مسیر رسیدن به حق و حقوقتان جلو بروید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به نتیجه دلخواهتان برسید. گروه تخصصی همراه کار ارائه کننده خدمات تخصصی امورکارگر و کارفرما، مشاوره رایگان اداره کار، امور بیمه بیکاری، تنظیم انواع قراردادهای کاری و … می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مهدیه خوشرویی

مهدیه هستم؛ از سال 1398 فعالیت خودمو در نویسندگی شروع کردم و تا به امروز با خواندن و نوشتن مقالات مختلف در حال کسب اطلاعات جدید هستم و امیدوارم بتوانم مطالبی که به دنبال آن هستید را با بهترین کیفیت در اختیارتان قرار دهم 💗

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا